Hafenturm

Rondje noord Noord Holland

Om 7:45u werd ik wakker van de wekker en moet eerlijk zeggen dat ik nog best lekker had geslapen. Karin ook, dus dat viel allemaal wel mee.

Foutje

Tijdens het ontbijt ging het weer eens fout en werd onze bestelling bij een paar Duitsers afgeleverd die net binnen kwamen. Wij hebben daarna nog een kwartier mogen wachten alvorens wij konden eten. Gelukkig konden we wel al koffie en Jus ‘d oranje pakken. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar door de tijd heen gaat hier best wel veel fout bij de bediening.

Voortuin caches

Na het ontbijt hebben we wat spullen gepakt en zijn daarna gaan toeren richting Den Oever. In het plaatsje Hyppolytushoef liggen een paar geocaches met heel veel favorietenpunten. Ter plaatsen waren het allemaal voortuin caches en daar passen wij voor. Wij zijn natuur cachers en geen gezellige mensen die hiervoor cachen. Blijkbaar is dit nogal hip hier. Vandaag wel 10 van dit soort caches op de listings voorbij zien komen. Dan maar niet en op zoek naar wat andere.

We hadden op een gegeven moment de auto geparkeerd. Fietsen eraf en fietsen. Hey ik ben de extra fles water vergeten en weer terug. Nogmaals op pad. Hey het fototoestel ligt nog in de auto. Uiteindelijk de fietsen maar weer op de auto en verder gereden, want de caches die hier lagen waren lastig met een korte broek te doen. Allemaal beestjes en daar wordt ik op het moment een beetje panisch van.

Woeste Willem

Uiteindelijk ten noorden van Hyppolytushoef de auto geparkeerd bij Woeste Willem. Even een korte wandeling door een natuurgebied aan de Waddenzee en toen met de fiets richting Den Oever. Over de dijk met zicht op de Waddenzee, Texel en Vlieland. Nog een paar bezoekjes aan caches en zijn daarna door Den Oever terug naar de auto gefietst.

Terug naar het hotel hebben we nog een paar kunststukjes bezocht. Bij het hotel leek ons het wel lekker om de gratis bittergarnituur op te eten. Jammer dat ze dan net de frietpan aan het schoonmaken zijn. OK dan gaan we weer. Nog één keer dan een trailtje op de fiets vlak bij het hotel. Door de harde wind viel het niet mee, maar aan het eind hadden we er toch weer 4 gevonden. De 5de bleef verstopt en aangezien we toch weer dicht bij het hotel waren was het nu wel tijd om te borrelen. Ook de bittergarnituur konden we bestellen. Na een paar blonde rakkers werd het tijd. Jawel!!!! Voor het zwembad. Een frisse duik in het zwembad deed goed. Even lekker afkoelen van de vele uren zon.

Sauna

Na de frisse duik konden we weer gaan eten. Ook dit was weer prima. Het enige foutje was dat ze de koffie vergeten waren en dat een 3 gangen diner bijna 2,5 uur duurt. Nu liggen we weer in onze eigen sauna. Ga nu afsluiten en alles van mijn bed afgooien. PFFFF wat is het heet.

Callantsoog

op naar Callantsoog

Helaas moesten we het luxe hotel in Apeldoorn vandaag verlaten. De reis ging verder naar Callantsoog. Na het ontbijt hebben we de fietsen weer uit de fietsenstalling gehaald en deze op de auto gezet. Daarna uitchecken en om goed half tien kon de tweede etappe beginnen.

Flevopolder

We reden door de Veluwe richting de Flevopolder. Langs het Nederlands hippisch centrum in Ermelo. De eerste stop was aan N302. Hier hebben we een korte trail met 5 geocaches gelopen. Zo is Flevoland ook van onze te do list af. Het was al goed heet en het zweet liep alweer flink over het bolletje na deze wandeling. Dat vonden de muggen ook weer geweldig. Weer enkele prikjes erbij, want we hadden er nog niet zat.

Markerwaarddijk

Daarna was het door naar Batavia stad. De tweede keer dat we hier zijn met 30 graden op de temperatuur meter. Alleen was het nu een stuk drukker dan de vorige keer. Even shoppen bij de Columbia en een fris drankje bij de Starbucks. Nog even een uitrijkaartje kopen en weer verder over de Markerwaarddijk richting Noord Holland. Halverwege deze dijkweg ligt de Tintelhaven. Hier zijn we nog even gestopt om ook daar een geocache te doen. Helemaal aan het eind van de landtong was er één verstopt.

Toen we de Markerwaarddijk over waren zijn we even door Enkhuizen gewandeld. Maar ook hier was het weer heet. Moet zeggen dat Enkhuizen wel een heel leuk stadje is. Verder ging het binnendoor over speciaal voor mij geselecteerde smalle weggetjes alvorens we bij het Fletcher hotel in Callantsoog aankwamen.

Jammer

Wat een verschil is dit hotel als het van der Valk hotel waar we vandaan komen. Op de bovenste etage hadden we een kamer. Bij binnenkomst meer dan 30 graden. Geen airco en dat is even wennen. Geen koffie of thee gelegenheid op de kamer. Een oude douche, maar die viel nog wel mee, maar het balkon, daar was de afgelopen 5 jaar niemand meer met een bezem op geweest. Daarnaast was de algemene staat van dit hotel gewoonweg slecht. Jammer dat Fletcher zoiets overneemt en er niet even wat geld tegenaan gooit om dit hotel op deze plek weer top te maken. En dan moet je nog bedenken dat het chique van der Valk goedkoper was!

We moeten het er maar mee doen. Eerst maar op het terras in de wind wat biertjes drinken en daarna aanschuiven voor het avondeten. Moet zeggen dat het avondeten best goed was.

Na het avondeten zijn we naar het strand gefietst. Even naar de zonsondergang gaan kijken. Het was er best druk, maar nadat deze onder was werd het voor ons ook tijd om terug te gaan naar het hotel.

Met tegenzin gingen we de gloeiend heten kamer op. Gelukkig hadden we nog wat alcohol in ons bloed en dan slaap je zo. De buitendeur wagenwijd open en rond een uur of 3 kreeg ik het dan toch wat fris.