Vuurtoren Ameland

Na regen komt zonneschijn

Om kwart over acht ging de wekker. Eerst even een lekkere Nespresso koffie uit ons eigen apparaat. Deze had Karin nog op het laatst ingepakt. Het tikkende geluid van de regen op de raam was minder leuk. Hopen maar dat vandaag al na regen de zonneschijn komt. Maar met een bakkie koffie en het tikkende geluid van de regen is het lekker wakker worden. Maar ook weer niet te lang, want we moesten om kwart voor negen langs het buffet. Even snel wat aanschieten en snel een kammetje door het corona kapsel. Dat doen we later nog wel een keertje beter.

Ontbijtje halen.

In de lobby aangekomen konden we door naar de eetzaal. Helemaal alleen mochten we op ons gemak het dienblad vullen. Dat is handig, want dan kunnen we ook meteen meenemen voor de lunch. Een paar Duitse harde broodjes en een croissant voor mij. Een paar plakjes ham en oude kaar. Een bakje koffie en jus de Orange. Voor mij een prima ontbijt. Na het ontbijt konden we de dienbladen weer op de gang positioneren.

Eiland verkenning deel 1

Tijd voor actie. De auto in en enkele kilometers rijden naar de vuurtoren. Hier begon een leuke multi geocache over de westkant van het eiland. Maar eerst even de vuurtoren bekijken. Wat een apart ding is het eigenlijk en heeft de bijnaam de schemerlamp. Op naar waypoint 1 bij een boom en de wandeling vervolgen. Bij WP2 aangekomen begon het te regenen en bij WP3 liet al langzaam het water door mijn broek naar beneden. We hebben toen maar besloten om via het strand terug te lopen naar de auto. Als een paar natte dweilen liepen we een half uur later het hotel weer binnen. Hup uit die kleren en nu echte kleren aan die tegen wat water kunnen.

En nog een keer.

Meteen maar even de lunch genoten en ook hier komt na regen zonneschijn. Dus de regen was weg en het weer klaarde op. Terug naar de vuurtoren voor poging twee. Dit ging veel beter al liepen we na een projectie bij WP7 vast. We konden niets vinden en na een kleine 20 minuten hebben we een WhatsApp gestuurd naar de maker van de route. Deze reageerde redelijk snel, maar voordat hij ons kon helpen hadden we dan toch het volgende coördinaat gevonden. Onderweg hebben we nog 2 andere Geocaches gedaan. De bunker en het kabouterbos, die beide langs het fietspad lagen. Na een paar uur slenteren over strand, door de bossen en door de duinen stonden we uiteindelijk met de cache in handen. Weer een mooie tocht over Ameland.

Vanavond lekker lui.

Terug bij het hotel waren we lekker moe. Nog even doorgeven hoe laat en wat we wilde eten en daarna lekker luieren op de kamer. Een dutje doen en lekker TV kijken. Om zes uur was het weer eten halen en op de kamer op eten. Daarna duurde het niet lang meer alvorens we weer neerplofte op het bed.