Dag 7 Angels Landing Zion

Starting Location: Hurricane, Amerika

Final Destination: Hurricane, Amerika

Hotel: Comfort Inn, Hurrican

29 april 2016 – Hurricane. Vandaag staat een wandeling naar Angels Landing in Zion Nationaal park op het programma. Zion is één van de vele nationale parken die we tijdens ons tripje bezoeken. Na het ontbijt zijn we richting het dorp Springdale gereden. Dit was ongeveer een half uurtje rijden vanaf ons hotel.

Eenmaal aangekomen hebben we de auto geparkeerd en zijn we in de Zion shuttle gestapt. Omdat men de natuur hier wil beschermen rijden er hier shuttle busjes. Een ideaal systeem dat je naar verschillende haltes brengt vanaf waar je kan gaan wandelen.

De trail die we hadden uitgezocht was Angels Landing. Angels Landing is een pittige wandeling van ongeveer 8 kilometer.

We hadden de Grand Canyon nog in onze benen dus het werd al meteen pittig aangezien het pad erg stijl was en snel in hoogte steeg. Regelmatig werd er even gestopt om van het uitzicht te genieten ;-). Na een uurtje bereikte we de top, dachten we. Vanaf hier begonnen de kettingen die langs de helling liepen. Dit was leuk om te doen, maar door de drukte ging het vanaf hier erg langzaam.

Op het plateau zagen we het laatste smalle stuk van Angels Landing vol met mensen die als mieren omhoog aan het kruipen waren. Ik en Karin besloten om het vanaf hier voor gezien te houden terwijl Nick en Brigitte verder gingen. Uiteindelijk duurde het laatste stukje voor Nick en Brigitte nog zeker een uur en ze moesten veel pauzeren om terugkerende mensen de ruimte te geven. Ze waren bij terugkeer blij dat ze toch doorgezet hadden en op de top van Angels landing een geweldig uitzicht hadden over het groene dal van Zion.

We wilde in eerste instantie op het plateau op ze wachten, maar toen het begon te regenen zijn we maar alvast naar beneden gegaan. Ook tijdens de afdaling moesten we regelmatig wachten op tegenliggers. Na 4 uur gewandeld te hebben waren we weer terug aan de oever van de Virgin River.

Met de shuttle gingen we een halte terug waar we een uurtje later Nick en Brigitte weer aankwamen met de shuttlebus. Moe maar voldaan zijn we met de shuttle terug naar de parkeerplaats gegaan om vervolgens naar het hotel te rijden.

Nadat we weer opgefrist waren zijn we enkele kilometers buiten Hurricane gaan eten bij een bbq restaurant, waarna het weer tijd was om te gaan slapen.