Baja Bikes Tour Berlijn

Dag 2 Berlijn – Fietstour

De eerste nacht in Berlijn was even wennen. Onder ons donzen dekbedje werden we allebei badend in het zweet midden in de nacht wakker en een stijf nekje van de kussens, die eigenlijk geen kussen zijn, maar meer een sloop. Het was dus even wennen zullen we maar zeggen.

Maar toen de oogjes uiteindelijk open gingen, keken we uit op een nat Berlijn. Jammer, want vandaag moest er gefietst gaan worden. Dan maar even het oude zweet eraf douchen en richting ontbijt.

Een goed ontbijt, maar druk met kinderen die hier met busladingen tegelijkertijd gisteren zijn gedropped. Het hotel is een favoriet hotel bij schoolreizen. Een lekker bakkie koffie en een broodje. Karin moest natuurlijk weer van alles proberen.

Daarna was het richting Metro. Een kaartje kopen en twee haltes verder naar Eberswalder Strasse. Hier hadden we om 11 uur de fiets tour van Baja Bikes geboekt. Zij zitten in 50 steden en het mooie is dat ze Nederlandstalige gidsen hebben. We waren natuurlijk veel te vroeg ook al regende het al de hele morgen. Dus even wat rondgehangen en een half uurtje later maar een fiets uitgezocht. Het werd toch wel ineens heel druk. Enkele poncho’s en handschoenen kregen we mee voor onderweg. Die poncho’s die komen straks in Noorwegen wel weer van pas. Wat mij op viel is dat er zoveel Nederlanders deze fietstour gingen doen. De groep moest in tweeën gesplitst worden. Wij kwamen uiteindelijk bij Johan terecht. De groep bestond uit twee families uit Rotterdam en Eindhoven en wij met z’n tweeën.

Het eerste stuk van de tour reden we langs de oude Berlijnse muur aan de Bernauer Strasse. Leuk om van een gids dan alle verhalen te horen. Alles spreekt dan veel meer. Vluchttunnels, muur in het oosten en westen.

Toch was het vandaag maar koud in Berlijn. Harde wind en regen. Ondanks de kou bleef de fietstour leuk . Ik denk dat we alle interessante dingen van het centrum vandaag hebben aangedaan.

Morgen of overmorgen toch nog even terug om nogmaals op ons gemak te bekijken.

Om kwart voor 3 waren we pas weer terug om onze fietsen in te leveren. Nog even een kort praatje met Johan alvorens we hem met een kleine fooi verlieten en richting metro terug liepen.

Met de metro waren we zo weer terug bij het hotel. Even opwarmen en een pilsje drinken. Daarna maar eens even op pad om enkele Geocaches te toen. Dat moest natuurlijk ook gebeuren. De eerste liet zich lastig vinden, maar Karin was creatief en stak de Gopro maar eens even naar binnen. En jawel gevonden.

Na het Geocachen nog even wat tijd doden alvorens we aanschoven bij onze buren van het Hofbrau Wirtshaus. Echt Duits eten en een liter bier.

Na het eten zijn we nu weer aan het bekijken wat we morgen gaan doen? In ieder geval de Geocache met de meeste favorite punten ter wereld. En wie weet wat nog meer. Maar dat laten we jullie morgen wel weer weten.