Sognefjord

Dag 21 Kaupanger

Starting Location: Åndalsnes, Noorwegen

Final Destination: Kaupanger, Noorwegen

Afstand: 336km.

Reistijd: 5:15 uur

Hotel: Vesterland Feriepark

10 augustus 2017 – Kaupanger. De stream van Skyradio klinkt uit mijn laptop bij het typen van deze blogdag en het is een goeie 30 graden in onze cabin. Hoe dat dan weer komt lees je hieronder.

De afgelopen nacht op het stapelbedje was niet al te best. Ik heb niet door kunnen slapen en was regelmatig wakker. Het zal voornamelijk door de verkoudheid komen. Snotterend en geen lucht krijgend leek het me geen optie om vandaag nog eens een lekkere bergtocht te gaan maken. Karin bleef bij mij en John, Ingrid en Natasja gingen de Flatbrehytta doen en zijn dus die kant opgereden. De wandeling is 7,5 km. lang en heeft nogal wat hoogte meters. Wij hebben op ons gemak wakker zitten worden en hebben daarna op ons gemak ontbijt gemaakt en nog wat op Facebook zitten neuzen.

Na de middag hebben we eerst een kleine wandeling naar een dichtbij zijnde geocache gedaan en later zijn we 200 meter naar beneden gewandeld om daar nog een geocache te vinden. Het enige nadeel is dat je die dan ook weer omhoog moet. Dus met een nat ruggetje kwamen we weer aan bij onze cabin. Precies op tijd, want ook John, Ingrid en Natasja waren weer terug van een mooie, maar natte ervaring op de Flatbrehytta. Het was een mooie wandeling, maar waren tot op het bot nat. Het water stroomde uit de schoenen. Ze hadden het koud en wilde eigenlijk allemaal tegelijkertijd onder de douche. We waren beide best wel blij dat we niet zijn meegegaan.

Daarna waren we de hele avond bezig om de kleding en schoenen droog te krijgen. Uiteindelijk hebben we gevonden hoe de superkachel aan moest. Alles hangt nu boven de kachel te bengelen aan de gevonden hangertjes en het is me toch een beetje heet. Stuk voor stuk komen de kleddernatte kledingstukken voorbij. Als er een kledingstuk droog is dan mag het volgende aan een vrij hangertje boven de kachel komen te hangen. Zodoende lijkt het wel weer de 30 graden die we in het noorden van Noorwegen hebben gehad. Dus de raampjes open gezet in de wc en in het portaal, maar die kachel is zo goed dat het maar heet bleef. Het hout begon zelfs te werken.

Het avondeten hebben we weer genuttigd bij het restaurant. Ze hebben ineens vakbekwaam personeel gevonden. De gerechten waren heet in plaats van lauw en heerlijk. De Teriyaki, Beef Tortilla, pizza en hamburger waren vandaag prima. Ook het afrekenen ging dit keer soepel. Gisteren kregen we nog 100 kronen teveel terug, maar dit hadden we maar gemeld.

De beide dames Ingrid en Natasja vonden de wandeling van vandaag nog niet zwaar genoeg en zijn nog even naar het fjord gewandeld. De wandeling die wij vanmiddag hebben gedaan en meer als zat vonden voor vandaag. Die hebben een pinnetje los?

Morgen gaan we weer verder naar het laatste adres. Ben benieuwd wat het weer morgen brengt. De weerapp YR geeft een weeralarm voor heftige wind. Kracht 8 tot 10 in zuid west Noorwegen.