Feldberg Skiën

Dag 5 Fahl

Starting Location: Fahl, Duitsland

Final Destination: Fahl, Duitsland

Hotel: Hotel Lawine

21 maart 2019 – Fahl. Het voorjaar zet echt door in het zwarte woud. We hebben daarom maar besloten om helemaal naar de Feldberg bahn te gaan. Daar kunnen we de auto in een groot parkhaus neerzetten en kunnen we op het hoger gelegen gedeelte onze afdalingen maken. We hoeven dan niet helemaal naar beneden te skiën over een piste die rond 12 uur al meer zandpad is dan piste.

We waren lekker vroeg deze morgen en na het ontbijt was het om half 10 op de ski’s. Het was heerlijk rustig, want ik ga ervan uit dat niemand skiën associeert met dit heerlijke weer. Het is ook van de gekke om te zien dat het 10 graden is in het dal en dat wij hier heerlijk aan het skiën zijn. ‘s Morgens zijn de pistes nog lekker hard, maar rond en uur of 11 worden ze al zachter. We zijn 1 keer helemaal naar beneden geskied, maar daarna ook snel weer terug naar het hogere gedeelte. Bijkomend voordeel van dit prachtige weer is dat we een prachtig uitzicht hadden op de Alpen, vanaf de top van de hoogste top in het Zwarte Woud, de Feldberg. Vanaf de top moet er bij helder winterweer 170 Alpentoppen te zien zijn.

En zo als het vaak gat met skiën, je moet het in eens door hebben. Zo ook voor Karin vandaag. Ineens heeft ze het. Zoals ik gisteren al zij, “Ik kon je bijna niet bijhouden”, zo ook vandaag weer. Dat gaat goed zullen we maar zeggen. Onze pauze was rond half 12. Vol in de zon en de jas kon prima uit. Daarna hebben we nog enkele afdalingen gemaakt, maar toen was het toch echt wel weer gedaan met de pistes. De harde pistes van de ochtend waren weer pap. De laatste afdaling van deze week werd ingezet, om het allemaal lekker af te sluiten. Gelukkig hoefde we nu niet helemaal naar beneden en konden we de ski’s uitdoen vlak voor de parkeergarage. Hup spullen in de auto en nog even een bakkie koffie bij de Feldberger hof.

Daarna op ons gemakje terug naar het hotel. Even omkleden en de ski’s inleveren in Todtnau. Morgen wordt het 12 graden en dan gaan we nog even een lekkere wandeling maken in de Schwarzwalder natuur.

Vanmiddag hebben we lekker niets gedaan. Gewoon wat halve litertjes weggetikt en kijkende naar de Netflix serie over de formule 1. Het avondeten was Forel. Een lekker visje, alleen jammer van de graatjes en de oogjes, waar Karin een beetje ongemakkelijk van werd. Zo meteen de laatste twee afleveringen van de Netflix serie en dan weer lekker in ons bedje voor de één na laatste dag.