Plivice meren

Afstand: 17000 stappen.

Reistijd: de hele dag.

Hotel: Hotel Bellevue

29 april 2018 – Plitvici. De tweede dag in Plitvice begon net als gisteren alweer vroeg. Het is zondag en prachtig weer dus zal het wel lekker druk worden vandaag. Om 7 uur werden de broodjes alweer gesmeerd en het bakkie koffie erin gegoten.

Daarna met de eerste bus, om half 9 mee naar de eerste stop, waar we gisteren zijn afgehaakt. Het was nog fris, maar dit zal snel veranderen. Eerst zijn we door een tunnel naar beneden gewandeld. 80 meter van de top tot aan het water. Lekker rustig nog, maar toen we deze tunnel uitkwamen zagen we al dat we vandaag niet de enigste waren. Door naar the big waterfall. Hier stond al een lange rij wachtende. Als dit het enigste is dan maakt het toch niet uit. Op ons gemak schoven we aan in de rij, totdat we ons fotomomentje kregen.

Na dit korte bezoek zijn we weer snel omhoog gelopen naar de bushalte. Onderweg kwamen we nog een slang tegen, die zich snel uit de (voeten) maakte. Op naar busstop 3 om naar het rustiger gedeelte van het park te gaan. Jammer, dat was er vandaag niet bij. De hele bus werd volgepropt met goedlachse Italianen. Bij busstop 2 aangekomen, kon er al niemand meer bij en moest er een extra bus aanrukken om de massa mensen te vervoeren. Toen we om 10 uur bij busstop 2 vertrokken stond er al een gigantische rij voor de ticket office. Toen drong het pas echt door dat het druk werd vandaag.

Aangekomen bij busstop 3 hebben we dan ook maar een andere route genomen. Afwijkend van de geijkte paden. Stijl omhoog was wel even zweten, maar dan krijg je een compleet ander uitzicht op het park. Mooi en rustig. We hebben op ons gemak de Trail gevolgd. Hier en daar met prachtige plaatjes van het park en wat mooie hagedissen. Het was ondertussen 13:00u en bij de bootjes aangekomen was het echt topdrukte. We gaan lekker terug naar het hotel. Pakken de telefoon erbij en gaan formule 1 kijken. Met al dat gezweet leek ons biertje er wel lekker bij. Jammer dat ze die dan pas vanaf 15:00u verkopen in ons hotel. Dan gaan we toch naar ons restaurantje. Nadat we daar de formule 1 hebben geprobeerd namen even later 2 halve liters bier mee naar ons hotel. Formule 1 op en kijken hoe Max total los ging toen Riciardo hem achterin boorde. Leuke race en zat om over na te praten. Echter niet met ons, want wij zijn op vakantie.

Tijd om de laatste keer te gaan eten in ons favorieten restaurant (enigste), waar de andere toeristen altijd om half drie gaan eten. Elke keer weer zit er helemaal niemand, als wij daar binnenkomen. Een heerlijke 3 gangen menu vandaag met als prijs 47 euro. Mij hoor je niet klagen. Via enkele zingende Kroatische jeugd terug naar het hotel.

Morgen weer verder richting de kust van Kroatië.