Die Drachenschlucht

Drakenschlucht en weer regen

zaterdag 17 juli 2021 – We zijn lekker vroeg opgestaan om na het ontbijt de Drachenschlucht te bezoeken. Volgens de Geocaching website een wandeling van 2 uur. Dus om acht uur ging de wekker.

Het hotelletje

Vannacht was weer even wennen aan de Duitse kussens. Zeg maar lappen met weinig inhoud om op te slapen. Omdat we het warm hadden hebben we de raam maar eens lekker open laten staan vannacht. Eens wat anders dan de airco die we de afgelopen weken en thuis gewend zijn. Ik werd wel midden in de nacht wakker van het harde regenen.

Het ontbijt was goed. Maar zoals het ons betaamd hoeven wij lang niet alles en zijn we blij met twee broodjes en een bakkie koffie. De ontbijtzaal was omgeturnd tot feestzaal, want vanavond was er een bruiloft. Tijdens het ontbijt was de DJ al aan het opbouwen. We hadden voor het ontbijt onze spulletje al naar de auto gebracht. Dus na het ontbijt was het schijten en pleiten. Zo gezegd en zo gedaan. Zo konden we mooi op tijd aan de wandeling bij de draken kloof beginnen.

Draken Kloof

Het was even zoeken waar we moesten parkeren. Ik reed er dan ook in eerste instantie voorbij, want ik dacht dat het nog veel verder was. Maar langs de doorgaande weg had men een mooie strook met grind neergelegd waarop we konden parkeren.

Even de wandelschoenen aan en dan omhoog via de kloof naar de geocache. Wat een prachtige kloof was dit. We hebben ervan genoten en dat kan je dan ook altijd aan Karin zien. Klik, klik, klik gaat het dan. Af en toe was de kloof net zo smal al dat ik ben. Het mos op de rotsen druppelde flink en zeker op de terugweg was dit een heerlijke verkoeling.

Voor nu moesten we nog steeds flink omhoog via diverse smalle kloven en wat trappen. We begonnen dan ook beide flink te zweten. Lopen we daar in ons spijkerbroekje terwijl al het outdoor materiaal in de auto ligt.

Nadat we de cache hadden gevonden werd het tijd om terug te lopen via een breed pad langzaam naar beneden. Zo stonden we na een dik uur weer bij de laatste paar smalle kloven al moesten we deze nu in tegengestelde richting door wandelen. Dat het later was, was te merken, want we kwamen eigenlijk continue mensen tegen.

Vlak bij de auto had men nog een leuke geocache verstopt. Dit was de grootste logrol van Eisenach. Wat denk je? Een luxaflex die je eerst naar beneden moest doen en daarop kon je dan je naam achterlaten. Leuk en origineel.

Gas erop

Tijd om daarna Eisenach te verlaten. De parkeerstrook was bij terugkomst volledig vol geparkeerd. Ik zag onze auto niet eens meer staan omdat overal mensen de auto maar neer ploften. Gelukkig konden we eruit komen en konden we de driehonderd kilometer lange reis naar de Saksische Schweiz beginnen.

En ja hoor weer regen

Onderweg was het weer eens regenachtig. Af en toe reden we in de mist en daarbij van die harde buien. Rondom Dresden was het puinhoop en zo zijn we helemaal binnendoor om Dresden heengereden. Vanaf Pirna naar Bad Schandau was de weg volledig vol geregend. Kwam herkenbaar voor. Zo ook een volle Elbe rivier. En als je dan ziet hoe hard het hier vanavond heeft geregend dan krijg je toch gauw flashbacks van afgelopen week.

Nadat we een rondleiding in ons nieuwe Schloss hadden gehad moesten we uitpakken in de stromende regen. We hebben een modern appartement met alles erop en eraan. Van keramische kookplaat tot aan vaatwasser. Dat wordt goed vertoeven hier de komende week.

Nadat we gesetteld waren moest er natuurlijk even boodschappen gedaan worden. Op naar de Penny. Daar flink inkopen gedaan. De eerste zelfgemaakte spaghetti carbonara zit er al in en het overheerlijke Duitse bier gaat ook wel lekker.

Men zegt dat het weer morgen beter wordt. Laten we dat maar hopen.