Dag 3 Brighton

2 augustus 2018 – Brighton. In een strak blauw Brighton werden we vanmorgen wakker. Het zonnetje scheen dus volop en er was geen wolkje aan de lucht. Het ontbijt was goed en werd gehouden in het restaurant waar we gisteravond nog een lekkere burger hebben gegeten. Er was genoeg keuze en natuurlijk was er ook het traditionele Engelse ontbijt met vieze worstjes etc. Wij hielden het natuurlijk bij de toast en koffie.

Na het ontbijt zijn we richting The Lanes gelopen. Pas toen ik een foto wilde nemen kwam ik er achter dat mijn SD kaart nog in mijn laptop zat. Dus meteen een opdracht om een SD kaart te scoren tussen de juweliers van de Lanes. Dat ging natuurlijk niet lukken, maar uiteindelijk kwamen we een telefoonwinkeltje tegen die ze wel verkocht. Na the Lanes zijn we richting de Royal Pavilion gewandeld. Een soort Taj Mahal en een voormalig koninklijk verblijf als men eens naar het strand wilden.

Brighton Royal Pavilion

Hier kwamen we Henk en zijn vrouw tegen. Een ex collega van Karin. Als dit elke dag zo gaat dan komen we nog veel bekende tegen. Ook hier hebben we weer een poosje mee gekletst alvorens onze wegen scheiden en we verder gingen met het verkennen van Brighton.

We zijn door vele kleine straatjes gewandeld. Vooral Gardnerstreet en Kensignton Gardens vonden wij leuk. Een beetje Londenachtig. Vooral een grote (van alles wat) rotzooi winkel was leuk om doorheen te wandelen.

Gardnerstreet

Hierna zijn we richting het grote winkelcentrum Churchill Square gegaan en hebben daar een lekker koud biertje gedronken. Toen we weer wat uitgerust waren hebben we enkele geocaches gedaan en zijn toen nogmaals lekker op een terrasje gaan zitten. 2,5 uur later zaten we er nog en hebben toen ook maar meteen het avondeten hier genuttigd. Daarna zijn we door alle kleine steegjes terug naar ons hotel gewandeld. Hier deed ik net mijn oogjes weer open. Even nog wat tv gekeken en zo dadelijk weer onder de wol.