Dag 14 Fietsen Golden Gate

Starting Location: San Francisco, Amerika

Final Destination: San Francisco, Amerika

Hotel: Wharf Inn

6 mei 2016 – San Francisco. Nick en Brigitte waren al vroeg wakker deze ochtend. Zij gingen in alle vroegste een bezoek brengen aan Alcatraz. Wij hadden Alcatraz al bezocht enkele jaren geleden, dus wij bleven lekker liggen. Na een simpel ontbijtje was het de hoek om, om daar 4 fietsen te huren. “You are proffesional cyclists from Holland”? “Yep en we willen geen helm”. De fietsen werden even afgesteld en daarna konden we aan de gang.

We nemen de prachtige fietsroute over de Golden Gate bridge en dan aan de andere kant via een pontje terug naar de stad. Wat een geweldig stukje fietsen is dat dan. Heerlijk rondkijken, want je hebt tijd zat en kunt overal langs de kant en op de brug stoppen wanneer je dat wilt. Vanaf de brug heb je ook weer prachtig uitzicht over de stad en Alcatraz.

Aan de andere kant van de brug hebben we de bordjes gevolgd naar Sausalito. Hier hebben we de lunch genuttigd. Een lekker bordje Fish and Chips, alvorens we met de boot terug gingen langs Alcatraz naar de stad.

Nadat we de fietsen ingeleverd hadden zijn we de stad in gegaan om nog wat leuke attracties te bezoeken. We zijn eerst naar Telegraph hill gewandeld en via Lombardo street terug naar het hotel. Natuurlijk hebben we hier en daar een Geocache mee gepikt.

In het begin van de avond hebben we Whereigo Geocache gestart. Je komt dan op allerlei leuke punten, zoals Ghiradelli. Hier maken ze chocolade en er is een compleet winkelcentrum bij. Altijd lekker om tijdens het geocachen een stukje gratis chocolade te krijgen.

Ook is hier de plaats waar ze de kabeltrams draaien. Uiteindelijk hebben we de cache virtueel gevonden. Echter de geocache container niet. Toen we daar aan het zoeken waren stopte er een politiewagen. Dus om geen verdacht gedrag te vertonen waren we er klaar mee en zijn we verder gegaan.

Nick en Brigitte wilde graag eten bij de food trucks. Daar zijn we dus maar eens heen gelopen. De dichtstbijzijnde was bij Fort Mason.

Het was er hartstikke druk en ik had echt geen zin om mijn buik vol te proppen met dit eten. Ik moet morgen het vliegtuig in. Karin en ik zijn terug gewandeld naar Pier 39 om daar wat te eten.

Nick en Brigitte kwamen we later daar weer tegen, om samen de vakantie af te sluiten. Nu terug naar het hotel. De spulletjes langzaam pakken en morgen naar huis.