Skjervsfossen

Dag 23 Kinsarvik

Starting Location: Kinsarvik, Noorwegen

Final Destination: Kinsarvik, Noorwegen

Hotel: Kinsarvik Camping

12 augustus 2017 – Kinsarvik. Vanmorgen wakker geworden in een nat Kinsarvik. Dag 23 mag dus officieel de boeken in als natste dag van de vakantie. Dus ben ik terug mijn bed ingedoken en ben er pas om 10 uur uitgekomen. Dus geen wandeling op onze laatste dag in Noorwegen.

Nou ja, morgen hebben we ook nog één dag, maar dan moeten we om half acht richting Bergen reizen om Natasja af te gaan zetten op het vliegveld. Zij vliegt weer lekker terug naar Nederland terwijl wij nog een reisje voor de boeg hebben. Wij komen met de boot pas maandag ochtend aan in noord Denemarken en moeten dan nog een kleine 1000 kilometer naar huis rijden.

Om de dag van vandaag nog een beetje door te komen zijn we in de auto gestapt en naar de stad Voss gereden. Hier zit een AMFI. Een AMFI is een overdekt winkelcentrum met voornamelijk kleding winkels. Heb je in ieder geval nog iets om te doen. De eerste 2 uur konden we gratis parkeren, maar 4 uur kon dus ook, want dan nam je gewoon een nieuw kaartje.

We zijn eerst begonnen met een bakje koffie en de rest had er een lekker stuk taart bij. John had zo’n machtige taart dat hij hem niet eens op kreeg. Daarna werd er lekker gewinkeld en nog wat ingeslagen. John en ik liepen maar wat rond, want zoveel interessante winkels voor ons waren er niet. Dan maar een sigaretje en jawel een geocache op de hoek.

Na het rondje in de AMFI was het weer ineens een stuk beter. De zon kwam af en toe flauw door de bewolking heen, maar het was vooral droog. We hebben een nieuw kaartje uit de parkeerautomaat gepakt en zijn daarna richting het centrum van Voss gewandeld. Het stikt hier van de outdoor winkels en dat vind ik wel interessant. Niets gekocht maar wel even lekker gesnuffeld. Ze verkopen hier zelfs geweren achter de toonbank. Denk dat het daarom is dat we zo weinig wild hebben gezien.

Na het rondje Voss zijn we weer richting Kinsarvik gereden. Nog even via een omweg om een stop te maken bij de Skjervsfossen. Een indrukwekkende waterval van 150 meter hoog. Zelfs hadden ze daar wc’s met uitzicht op de waterval. Heel bijzonder. Beneden aangekomen liep er een pad tot helemaal onderaan de waterval. Dan komt de power van zo’n waterval pas echt goed over. Prachtig….

Het avondeten was weer van de frietkot op de camping. De hamburger met friet was dit keer aan de beurt. Na het eten de tas opnieuw ingepakt en nog even gedoucht. Daarna afscheid genomen van mijn schoenen. Deze waren al kapot en zijn nu definitief bij het grof afval in de container verdwenen. Binnenkort tijd voor nieuwe. Morgen gaan we naar Bergen en de boot op.