Robin

Reisdag naar Dwingeloo

vrijdag 2 juli 2021 – Om half 9 ging het wekkertje vanmorgen. De laatste dag in Velp was aangebroken. Het is weer tijd om verder te reizen. We hebben eerst wat ingepakt, alvorens we aanschuiven bij het ontbijt. De eerste lading spullen en de fietsen stonden alweer in en op de auto. Tijdens het laatste ontbijtje mochten we op een plekje gaan zitten waar we nog niet gezeten hadden. Na het ontbijt moesten alleen de spullen van Karin nog naar de auto. Meteen maar uitchecken en hierbij kregen we ook nog een kleine attentie. Reuk stokjes die overal in het hotel stonden.

Op pad

Vanaf het hotel reden we nog een keer over de Posbank en via de Steeg reden we noordwaarts. We hadden afgesproken om vandaag een verplaats en rustdag te nemen. Onderweg gaan we in Dieren naar de Jumbo om even wat statiegeld weg te brengen en meteen weer verse biertjes mee te nemen om vanavond weer in de koelkast te zetten. Kunnen we weer proosten op een nieuw hotel. Nadat de boodschappen binnen waren zijn we richting Eerbeek gereden

Robin

Daar is de Geocache Robin van Bassie en Adriaan. Een korte wandeling bracht ons bij een boeren camping en daar zat Robin dan in een plexiglazen behuizing. Echt mooi gemaakt en heeft ook veel favorieten punten. Jammer dat door het vochtige en natte weer van de afgelopen dagen de hele kast was gecondenseerd.

Blazen

Daarna via de A28 richting Epe, waar we ook weer een mooi gemaakte cache aandeden. Zie onder dit bericht het korte filmpje van deze cache. Pas op geocachers!!!! Dit is een spoiler. Met het autootje dwars door de bossen totdat we niet meer verder mochten. Even wat dikke takken aan de kant, want anders konden we niet draaien. Auto aan de kant en lopen maar naar een niet zo corona proof geocache. De cache was verborgen in een mooi stukje bos aan de rand van een weiland. In een koker moest men blazen en uit een andere koker kwam dan de cache omhoog gevlogen.

Katerveersluis

Aangezien we nog steeds te vroeg in Dwingeloo aan zouden komen hebben we nog maar een stop toegevoegd. In Zwolle liggen twee caches bij de Katerveersluis. Katerveersluis is één van de mooiste plekjes van Zwolle. Een complex van twee sluizen daar waar de Willemsvaart uitkomt in de IJssel. De Willemsvaart liep vroeger van de binnenstad van Zwolle naar de rivier de IJssel en was een belangrijke vaarroute voor het scheepvaartverkeer. In de tweede helft van de 19de eeuw bleek de sluis te klein voor de steeds grotere schepen. Daarom is in 1873 de nieuwe, grote sluis gebouwd. Toen zijn ook de bruggen over de sluizen aangelegd. In 1964 is het Zwolle-IJsselkanaal in gebruik genomen, waardoor de sluizen voor de scheepvaart niet meer gebruikt werden. De beide sluizen raakten in verval. Maar nu is het een mooie plek om rond te dwalen.

Het nieuwe hotel

Vanuit de sluizen zijn we weer noordwaarts gereden. Lekker binnendoor langs het mooie Drentse landschap en het laatste stukje over de snelweg naar van der Valk Spier. Om kwart over twee konden we in inchecken en kregen we een kamer toegewezen op de eerste etage aan de achterkant van het hotel. Even het hotel verkent en we zagen al snel dat het veel makkelijker was als we de spullen via de achterkant in onze kamer konden krijgen. De auto staat nu voor onze raam geparkeerd en omdat de nooduitgangen vanmiddag openstonden konden we zo mooi onze spulletjes makkelijk binnen krijgen zonder dat we dwars door het hotel heen hoefde.

Nadat we uitgepakt waren zijn we nog even naar het Orientatiecentrum Spier gegaan. Alles dicht behalve de eetschuur. Dus daar waren we snel klaar mee. Vanmiddag verder nog even naar de Tour gekeken en daarna naar het diner. Het eten was weer goed. Voor mij Spareribs en voor Karin Baars filet. Alleen heel jammer dat het hier op zijn Amerikaans ging vandaag. Het voorgerecht was nog niet afgeruimd en de volgende gang kwam er al aan.

Nu proosten op het nieuwe hotel en even nog wat voetbal en F1 kijken.