Golden Gate bridge

San Francisco naar Waalwijk

Ik ben nu al 27 uur wakker na de reis van San Francisco naar Waalwijk en we zijn weer thuis. Vanmorgen was het heel zonnig in San Francisco. Op het gemak zijn we opgestaan, wat ontbijt gehaald en rustig op onze kamer opgegeten. We hadden gisteren al flink lopen passen en meten om alle bagage weer in de koffers te krijgen. Uiteindelijk was dat gelukt en nu moeten we natuurlijk weer wat dingetjes hebben die in die mooi ingepakte koffers zaten.

Zo waren we één van de twee sleutelkaarten kwijt? Niet kunnen vinden, maar de mensen van het hotel vonden het helemaal niet erg dat wie die kwijt waren. Dan maar de spullen in de auto en op naar het vliegveld.

Het was heel druk op de route naar het vliegveld. De navigatie had een mooie route over de Golden Gate en dwars door San Francisco uitgezocht voor ons. Deze hebben we maar gewoon gevolgd al was het af en toe een beetje proppen.

Goldengate Overlook

Net na de Golden gate hebben we meteen de eerste afslag genomen om op de overlook uit te komen. Hier hebben we nog wat foto’s gemaakt. Nu zagen we de brug in ieder geval een stuk beter dan gisteren.

Daarna was het dwars door de stad in een lint van auto’s tot aan het vliegveld. Twee keer moesten we heeeeel stijl omhoog. Dat vond de Nissan niet zo leuk en Karin ook niet. Maar uiteindelijk kwamen we weer uit op de snelweg 101. Vanaf de snelweg tot aan het vliegveld was het file rijden. Gelukkig waren we ruim op tijd en hadden we geen tijdsdruk.

Vliegveld

Bij de autoverhuur was het aansluiten, uitstappen en uitladen. Een dame deed even een korte controle en net als alles hebt uitgeladen is de auto alweer weg. Krijgt ie een lekkere wasbeurt en kan die weer mee met de volgende klant. Moet zeggen dat het een fijn wagentje was.

Nadat we de auto hadden ingeleverd gingen we met de airtrain, die ons naar de terminal bracht. Ik ging ervan uit dat op de boarding pass een 1 stond, maar toen we hier uitstapte was hier geen Iceland Air te vinden. Bleek er ook nog een i te zijn. de i van international. Dus weer in het treintje en een terminal verder weer uitgestapt. Yes, hier konden we de balie vinden. Het was er heel rustig en mochten zelfs bij de businessclass inchecken. Anders dan de vorige keer mochten we nu zonder moeilijkheden van San Francisco naar Waalwijk. De koffers waren al onderweg. Nu wij nog!

We zijn maar door de security gegaan. Jawel met alles erop eraan. Schoentjes uit, riem af, zakken leeg, alle elektrische apparaten apart in een bak en dan door de scanner. Nog even een bodyscan en klaar. Dat ging eigenlijk best soepel. Nog even wat geld opmaken en daarna het laatste eten van de dag kopen. We kochten een Amerikaanse versie van een broodje ham. Ik kreeg het niet op en heb er de hele dag op geteerd.

Vliegreis

Na een paar uurtjes niets doen mochten we dan eindelijk het vliegtuig in van San Francisco naar Waalwijk via Ijsland. Een paar films verder landen we dan om 5.30 uur in de ochtend in Ijsland. Het vliegveld was rustig, donker en vooral nat. Het duurde niet lang alvorens het drukker en drukker werd. Uiteindelijk gingen er 4 vluchten tegelijkertijd en was het een drukte van belang om 7 uur bij de 4 gates, waar de onze er één van was.

Ons vliegtuig bestond voor de helft uit Aziaten die giga brutaal waren en maar al te bang waren het vliegtuig te missen.

Nog een paar uur en dan staan we weer in Nederland. We hebben nog een paar hazenslaapjes gedaan, maar echt uitgerust waren we niet toen op Schiphol landen. Hier moesten we nog 45 minuten op onze koffers wachten, maar ze zijn er en dat is al een bijzondere prestatie van Iceland Air. Zeker met een korte stopover in Ijsland.

Weer in Nederland

Nadat we de koffers hadden, hebben we eerst even een sterke bak koffie gescoord bij jawel de Starbucks en dan op naar P3. De bus was eigenlijk al vol toen wij binnenstapte, maar we hadden nog een plekje. Even de foto opzoeken die we twee weken geleden hadden gemaakt en op naar rij 219. Daar stond ons kleine autootje geduldig op ons te wachten. Wat was dat laag instappen en weer even wennen. Maar dat ging heel soepel.

Wat is het toch weer fijn om in Nederland te zijn. File van Utrecht tot aan Den Bosch, met een jetlag. Dat hadden we echt gemist.

We zijn weer veilig thuis. We kunnen terug kijken op een mooie vakantie. Veel gedaan en veel gezien. Veel leuke reacties van jullie allemaal en dat is leuk om te lezen. Wie weet tot de volgende keer.